Přijeli jste z dovolené, ale program tak úplně neodpovídal tomu, co vám sliboval katalog? Nebo cesta k moři trvala déle, než slibovala cestovní kancelář? Vůbec se nebojte zájezd reklamovat!
Organizace dTest upozorňuje, “Cestovní kancelář, jako pořadatel zájezdu odpovídá za to, že zájezd bude v souladu s uzavřenou smlouvou. A nehraje roli fakt, zda služby poskytuje sama, nebo jiný poskytovatel, například letecký dopravce.”
Organizace také uvádí, že pokud dovolená neprobíhá podle plánu, cestovka má za povinnost vymyslet záložní plán. Například pokud je úroveň služeb horší, zájezd sice pokračuje dál, ale cestovatelé mají nárok na kompenzaci. POZOR!! Pokud se však jedná o vyšší standart, cestovka platí vše ze svého.
Pokud se jedná o podstatnou vadu, např.: kdyby jste měli objednaný hotel se sportovním areálem, který se teprve buduje. Nebyli byste spokojení a nelíbilo by se vám ani náhradní řešení, máte právo odmítnout pokračování zájezdu a požádat o dopravení zpět domů.
Řešit by se však mělo i nedostatečné vybavení pokoje či špatný výhled. V tomto případě je nejlepší tento problém řešit ihned s delegátem a požadovat okamžitou nápravu. Věci které se vám na zájezdu nelíbí, protože neodpovídají smlouvě je dobré nafotit a ukázat později jako důkazy.
Podat písemnou reklamaci s nárokem na slevu můžete klidně i po dovolené. Právo na ni se sice promlčí až za dva roky, ale je dobré ji uplatnit do nejdříve. Na vyřízení vašeho problému má cestovka 30 kalendářních dní.
Pokud však cestovní kancelář vaši reklamaci nevyhoví, můžete tento spor řešit buď soudně, nebo mimosoudně. Náhradu můžete požadovat i pokud už máte zaplacená víza, ale zájezd se nečekaně zrušil.